La Torrefazione tunnetaan erinomaisesta kahvistaan: ”Useimmissa kahvijuomissa maito on yhtä tärkeä kuin itse kahvi”

La Torrefazione -kahvilat ja Picnic-ravintolat ovat perustamisestaan lähtien muovanneet Suomen kahvila- ja lounaskulttuuria uuteen uskoon. Emoyhtiö Picnic Group tekee Valion kanssa monipuolista yhteistyötä maitotuotteiden suurkulutuksesta Europicnic-hankintayhtiön logistiikan hoitamiseen.
Picnic Group – Valio Aimo® kumppani
La Torrefazione keskittyy erinomaiseen kahviin. Sillä on seitsemän kahvilaa pääkaupunkiseudulla ja yksi Oulussa. Picnic tunnetaan patongeistaan, uuniperunoistaan ja salaateistaan, joita tarjoillaan noin 40 toimipisteessä ympäri Suomen. Lisäksi yhtiöön kuuluu leivonnaispakasteita ja ruoanvalmistustuotteita välittävä Europicnic.
Aiomme olla asiantuntevin kumppani – ja joka päivä luottamuksesi arvoinen.


Miksi kumppanisi on Valio?
”Valiolla on hyvät ja luotettavat tuotteet. Yhteistyö on todella sujuvaa ja toimintavarmuus erinomaista. Myös kotimaisuus on meille tärkeää: suosimme molemmissa ketjuissa suomalaista aina, kun se on mahdollista. Valikoimissamme on oltava sopivia tuotteita eri ruokavalioille. Oddlygood® vegaanisiin tuotteisiin on helppo luottaa, sillä ne ovat oikeasti hyvän ja aidon makuisia. Sen ansiosta voimme käyttää niitä tarjonnassamme monipuolisesti.”


Kahvitrendit pääbarista Laufey Arnarsdóttirin mukaan
Katso, millaiset kahvit maistuvat parhaiten suomalaisille. Löytyvätkö nämä jo teidän juomalistaltanne?
Suodatinkahvi on suomalaisten suosikki
Suodatinkahvi on ykkönen jopa erikoiskahveihin keskittyneessä ketjussa. Kahvilassa vaihtelua saadaan parilla viikoittain vaihtuvalla kahvilla. Kotona valmistat helposti laadukasta suodatinkahvia 60 grammasta kahvia ja yhdestä litrasta vettä. Suodatinpaperi kannattaa aina huuhdella etukäteen, jolloin sen maku ei vaikuta kahviin.
Perinteiset maitokahvit latte ja cappuccino
Caffè latte ja capuccino seuraavat vuodesta toiseen suodatinkahvin kintereillä. Latte on hyvä ensikosketus erikoiskahvien maailmaan. Se toimii myös erilaisten makukombinaatioiden alustana: esimerkiksi makusiirappien avulla siitä saa luotua helposti eri versioita. Cappuccinossa on latteen verrattuna enemmän maitovaahtoa ja vähemmän maitoa, joten kahvin maku tulee vahvemmin esiin. Vaihtelua saa valmistamalla juoman vaaleampipaahtoiseen espressoon.
Arkipäiväistyneet flat white ja cortado
Vuosien saatossa asiakkaiden kahvitietämys on lisääntynyt ja aiemmin tuntemattomammat kahvijuomat yleistyneet. Tuplaespressosta valmistettavassa flat whitessa maidon määrä jää cappuccinoa pienemmäksi, suhteellisen pieni cortado taas koostuu puoliksi espressosta ja puoliksi maidosta. Vaaleammalla espressolla näihinkin juomiin saa pehmeämmän ja makeamman vivahteen.
Kylmäuuttoa ympäri vuoden
Kylmät kahvit tulivat muotiin cold brew’n myötä. Vaikka vahvin cold brew -trendi on ohi, kylmät kahvijuomat ovat suosittuja edelleen kaikkina vuodenaikoina. Kesällä sesonkimaut ovat makeita ja hedelmäisiä, syksyllä mausteisempia. Trendin mukaisesti samat juomat ovat usein saatavilla sekä kuumina että kylminä.